راهنمای جستجو در منابع اطلاعات علمی

راهنمای جستجو در منابع اطلاعات علمی

"ارسال شده در تاریخ 11 بهمن 1395 09:27:32" برای جستجوی بهینه در منابع اطلاعاتی و همچنین مراحل سفارش اسناد (مقالات، مجلات و... ) مراحل زیر را در نظر داشته باشید.


برای جستجوی بهینه در منابع اطلاعاتی و همچنین مراحل سفارش اسناد (مقالات، مجلات و... ) مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

1- جستجو در Scopus و ISI:

بانکهای اطلاعاتی فوق، موتورهای جستجوگری هستند که بخش قابل توجهی از اطلاعات علمی ناشران مختلف را به صورت نمایه و چکیده در اختیار کاربران قرار می دهند و در صورت اشتراک با هر یک از ناشران مربوطه، لینک به Full text نیز ایجاد می شود. بنابراین با جستجوی مدرک مورد نیاز از طریق این موتورهای جستجو، می توان به آخرین مطالب مورد نظر خود در بسیاری پایگاه های علمی دسترسی پیدا کرد و بدینسان نیازی به جستجو در تمام پایگاه ها به صورت جداگانه نیست.

 

http://www.scopus.com     Scopus  
http://isiknowledge.com     ISI web of knowledge  

2: جستجو در منابع تمام متن - تمام تصویر (Aggregator):

Aggregator ها، پایگاه های تمام متن - تمام تصویری هستند که بسیاری از مدارک علمی را با اندکی تاخیر و با قیمت مناسب تر تهیه کرده و در اختیار کاربران خود قرار می دهند. بنابراین چنانچه مدارکی را از طریق دو پایگاه Scopus و ISI جستجو نموده و به متن کامل آن دست نیافتید، ممکن است از طریق پایگاه های زیر به کپی Full text آنها دسترسی پیدا کنید. دانشگاه تهران در حال حاضر از امکانات Aggregator های زیر بهره مند است:

 

http://www.umi.com/pqdauto     ProQuest 
http://web. ebscohost.com/ehost/search?vid=3&hid=116&sid=4d229a99-5d69-43e5-b271-0f6479580fce%40sessionmgr104     EBSCO 

http://find. galegroup.com/itx/start. do?prodId=AONE&userGroupName=tu_ir   

Academic one file 


3: جستجو در آرشیو نشریات دانشگاه تهران:

دانشگاه تهران از سال های بسیار دور، تعداد زیادی از مجلات و ژورنال ها را خریداری و آرشیو کرده است. چنانچه موفق نشدید از طریق روش های بالا به مدارک مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید، می توانید با جستجو در آرشیو دانشگاه تهران، مدرک مورد نظر را از طریق کتابخانه ها و آرشیوهای دانشگاه سفارش دهید. لطفا توجه داشته باشید که تهیه مدارک از این طریق، تنها در صورتی قابل پیگیری است که مدرک مورد نظر از طریق دو مرحله قبل، قابل دسترسی نباشد. همچنین استفاده از آرشیو دانشگاه تهران، به دلیل پراکندگی مدارک در مراکز و کتابخانه های مختلف دانشگاه تهران، نیازمند هماهنگی با مسئولان هر بخش است  و ممکن است تهیه آن مستلزم پرداخت هزینه باشد.

منبع: مرجع عملی مدیریت ایران

آدرس


کاشان- میدان معلم- ابتدای بلوار شهید مطهری- جنب درمانگاه فرهنگیان- دفتر فناوری اطلاعات آیتیسا
تلفن: 031-5554-4737

ما را بیابید


طراحی


طراحی و توسعه توسط
شرکت فناوری اطلاعات آیتیسا

عضویت در خبرنامه